Över!

Ja då var denna tävlingssäsong över!!!!
Det blev blandade resultat kan man säga:)(:
Åkte ner och kamperade mig hos B med familj, Tusen Tack alltid lika trevligt att träffas:)
B kom ner och fick se vår lydnad roligt att kunna visa vad man håller på med.

Ronneby började bra med 4 föremål på uppletandet betyg 9-9,5
Sedan var det dax för spåret.... åååå lille Branting var alldeles för HET (agaspis)......
Ingen hjärna på och klapp bakspår där jag hade mycket svårt att vända honom.
Sen bar det av i racerfart.. fan fan fan.. det går inte att få honom att slå ner på tempot..
Han började krypa ner i selen efter varje pinne värre å värre..
Så jag åkte runt ett Elitspår på 19min Vi tappar 1 pinne..

Liv var ju med och skötte sig alldeles utmärkt när man plockade ut henne.
Social å nyfiken men hade helt fokus på mig...
Hjalle fick kampera i baksätet så han kunde få vara i fred för huliganen.
När jag kom och skulle ta ut och värma för lydnaden satt han fint i passagera sätet:::::::::::::
Öppnade dörren å det bara stank i bilen(:(:
Han hade tuggat i sig 1paket Mamma scans köttbullar 1paket Korv och en halv påse färdigskurna Korvsnuttar!!
Och Livs små tuggben(:(:(
Såg jätte mätt å nöjd ut.....
Så det blev ingen belöning med ut till Lydnaden.
 
Värmde upp länge 20 min, världen blev till ett Frimärke.
In på plan å han var med mig, gjorde programmet mycket bra.
Jag skulle belöna efter skallet med en liten klapp å Bra:)
Då pös han över och gick upp och klapp mig i underarmen:( ja ja det var det värt.......
Den bästa lydnaden vi kört hittills 273,5 poäng

Summa av kardemumma är att vi inte har skogen med oss..
Det blir till att lägga krut på det i vinter hoppas att det blir en snö fattig sak!!!!!!!

Men ett Cert tog vi ju denna säsongen, och vi har skaffat oss erfarenhet!!

kramen/ JHL

Kommentarer
Postat av: Maria & Falco

Jag får en väldigt tydlig bild av en urstark Hjalmar som gräver sig fram genom skogen med en flygande Jenny bakom sig :-) Jag var sugen på att åka och titta på tävlingarna i Ronneby, men med en dotter med nästan 40 graders feber fick jag låta det bero. Grattis till certet!

2009-11-03 @ 14:37:54
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Anette

Grattis till ännu ett cert !!!!!

Anette & Fricko

2009-11-04 @ 19:19:02
URL: http://www.cattledogskane.se
Postat av: Jenny

Tyvärr är det jag som skriver illa:(:(

Önsketänkande.... Vi har bara tagit i Cert denna säsongen!!!!!

I Ronneby fick vi ihop 566 poäng med Bakspår och 1 pinne borta......

2009-11-04 @ 20:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0