FÖRVIRRAD MÅNDAG!!

Det var en helt Vanlig måndag när jag klev upp ur sängen...
Det blev en helt Ovanlig  måndag..........

09,00 kliver ur Bingen sätter på Kaffe och är allmänt seg efter en Tuff- Arbetsvecka.
Går ut med hundarna så är kaffet klart när man kommer in.. Planering var det ja...
Häller upp en kopp och så till denna goda Arom behövs det en Hobson!!!
På med kepsen kaffe koppen i högsta hugg och ut på trappan vid Entrén

Står där och filosoferar när grannen dörr i dörr dyker upp.
En mycket kär Dam som är född i ett annat land.
Har hälsat på henne flertalet gånger, det var hon som bjöd över på Lägenheten här bredvid.........
Hon har hållit på att renovera i snart 2månader nu!!!! 
Hantverkare har sprungit där som tättingar:::: Måste svida i börsen!!!!!

Som vanligt säger man HEJ HEJ! och sedan ger jag mig in på en följdfråga..
Är det dax att flytta in nu????
Damen öppnar munnen och säger på Polsk-Svenska.....    Nej inte fojjan  TÅ veckor.
Jag.. OK  
Damen.. Vill do folja med å titta du?  
Jag.. Gärna (nyfiken som man är)
Lägenheten har blivit Jätteflott nytt badrum med Duschdörr allt mycket Exklusivt!!!

Damen... Jag var tvingen att söpa Ett sett med doschdårar
jag behöva båra en VILL Do HA  ANDRA??????????
Jag...  Så kan du väl inte göra 
Damen... Jag ge bårt doschdårar till vika person jag vill elle!!!!!!!!!!!!
Jag... Det har du rätt i!!!  
Damen... Vill do ha den???  
Jag... JA TACK

Vi bär in en Splitter ny  DUSCH VÄGG in till mig förpackad och JÄTTEFIN.
När damen har gått står jag där och titta på min nya Duschdörr som ligger i Hallen!!!!!!!!!!!!
Man står med ett Leende på läpparna och fattar Inget Ting..... När det ringer på dörren??

Öppnar där står Damen igen Nu med en Lampa i näven.............
Damen.. Du kanske behova den här???
Innan man hinner svara haspla hon ur sig.......   Jag har ett micket fint HANDFAT!!
Det  för tongt att sitta i mitt badrom do vill ha det????
JAG......... Ja Tack
In med lampan ner i förrådet och ut med ett handfat.
Bär in det i lägenheten ställer det på hallgolvet  Tackar återigen  Stänger Dörren...

ÅÅÅÅ BRYTER IHOP......... TOTALT  AV SKRATT!!!!!!!!
Får en lätt flashback från filmen..............
SE UPP FÖR DÅRARNA DÅRARNA STÄNGS...............

Bra jobbat Jenny Du hyr ju för faaaan ett rum...
Här står du och titta på en början på en Husrenovering!!!
Grejer för 5000kr bara ramlar Över en............. VILKEN MÄNNISKA!!!!!!!!!! Otrolig........


Jag som bara skulle dricka mitt Kaffe röka min Hobson och filosofera lite!!!!!!!!!!!
Man kan inte låta bli att se det som ett litet Omen....
Vi får la se!!!!!!!!!!!

HANDLING ÄR SKILLNADEN
MELLAN MÅL OCH DRÖM.


Kommentarer
Postat av: Torbjörn

Ja herrgud

Det behövs mycket mindre för att bryta ihop i ett skratt anfall

Nu behövs det ju bara något där du kan placera grejorna

2008-10-27 @ 20:59:24
Postat av: Krokasmedens Elda och Catrin

Hej igen! Träningen med Elda går galant. Det är mycket lek och hoppla hoppla steg som gäller, det blir en appell i april om allt går enligt planerna. Det gäller ju att ha mål... Hoppas att vi ses igen för vi hade ju så trevligt på lägret

Hoppas allt är bra med dig och hjalmar !

Ha det gött / Catrin och bilmekanikern Micke

2008-10-27 @ 21:58:58
Postat av: Åsa

Ja dom säger ju att allt har en mening hahaha...så det är bara att köpa hus nu hahaha

Ha det gött Åsa och hundarna

2008-10-28 @ 08:12:33
URL: http://www.jaxacixi.dinstudio.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Kommentarer är överflödiga. Kunde knappt läsa färdigt för ögonen fylldes av skratt-tårar. Tack för det :)

Kramar

Heléne

2008-10-28 @ 10:11:04
Postat av: Asta

Men såklart att det är ett tecken;-)) Och toalettredskap är en bra början...För enligt en del är dass o kök hemmets hjärta skrattar...Ska bara flytta själv först, sen ska du se att vi blir flera som ser till att göra verklighet av "omen".



Kram på er!

2008-10-28 @ 14:11:01
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65
Postat av: Anna o Cuta

Har varit o kollat om duschväggen får plats i vagnen....det går nog! Men lampan vet i faaan. Må gott och let the force be with you/// D

2008-10-28 @ 20:00:29
Postat av: Jenny

Gött att ha en svängdörr när man kommer upp!!!!

Jaa man skall som sagt aldrig sluta Förundras....

Vilka människor det finns!!

Vilka dagar det kan bli!!!

Vilka dagar kan det bli???

kramen// Jenny

2008-10-28 @ 23:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0