ELAKHET

Varför kan man bli ut studerat elak mot en som redan ligger ner?
När personer i omgivningen redan sett ,förtvivlan ,kvalen och sorgen man lider???
Har funderat mycket på det. Och jag har svårt att förstå...  Vad vinner man på det?
Mår man bättre själv? Hur fungerar då samvetet?
Jag vet att jag kan vara djävligt klumpig i vissa situationer så att personer blir sårade, men aldrig att jag slagit på någon som ligger ner. När man vet och ser att någon redan är i underläge inte fan mår jag bättre av att stampa till. Man har alltid ett val som människa!!!
Och i vissa frågor finns det nog inga svar. Jag får nöja mig med att veta att jag aldrig kommer att vara ut studerat elak mot någon som ligger ner.
Det är mitt val, och mitt samvete klarar inget annat heller.

VÅRA ÖGON ÄR INTE UNDERKASTADE VÅR VILJA, MEN DET ÄR VÅR TUNGA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0