ENSAMHET

Ensamhet är inte det man strävar efter , ensam vill ingen  vara och absolut inte leva sitt liv. Alla letar vi efter någon som vill, och ha styrkan som klarar att stå vid enssida i både med och motvind. Jag tror inte vi är skapta att leva själva , man kan göra VAL men det är en helt annan femma.
Att få leva med någon där den gråa vardagen är ett privilegium som man värdesätter oerhört mycket.
Det är få förunnat.
För det handlar ju om tillit.
Det skrämmer mig att inte få uppleva det igen.
Och jag kan bli väldigt ledsen när funderingarna kommer över en...
Min tillit har fått sig en stänkare...
Det känns som man inte kan ge sin tillit fullt UT.
Ensamheten kommer som ett brev på posten..
Man har blivit lurad på det som man trott varit sin bästa sida i livet.
Att känna sig ensam kan man göra, om det så  står 100 personer i sin omgivning, när dom inte förstår.
Och om jag nu skulle träffa en själsfrände stackare... Vad ska du åstadkomma för att du skall få min tillit...
Du får inte ens rätta förutsättningarna från min sida från första början.
Faan vad jag blir frustrerad..
Jag hoppas att det kan finnas någon som jag kan få ge min tillit till igen.
Och som förtjänar den och värdesätter den jag är...



MAN KAN BARA GE DET AV SIG SJÄLV

SOM EN ANNAN MÄNNISKA FRAMKALLA. 

  


Kommentarer
Postat av: Helen

Ensamhet är nog människans värsta fiende! Det finns ingenting som gör så ont att ha massa männsiskor omkring en men man är ändå ensam! Tillit är en viktig del i ens liv och det är något man förtjänar i ett förhållande! Jenny min vän du är så intelligent så jag tror att när den rätte korsar din väg så kommer din tillit att sakta börja byggas upp igen! Have faith my friend!

Dina funderingar och tankar i din blogg rör verkligen i hjärtat och man funderar en hel del när man har läst! Det är verkligen tankar och funderingar som får en att stanna upp och tänka efter! Man tar allt för givet hela tiden att allting skall vara som det brukar men det kan ta en sekund så förändras ens liv och världen blir upp och ner! Jag vet vad du gått igenom och jag vet att du är nog den starkaste människa jag känner och med en glöd i din livsglädje som jag sällan skådat, så Jenny, jag tror på dig och på din livsstig, och jag hoppas att den blir liiiite rakare och inte så mycket avkrokar mera. Stor varm kram och jag hoppas innerligt at vi ses snart igen.

2008-06-14 @ 09:09:40
URL: http://www.timrell.se
Postat av: Nina

Hej!

Hittade hit via Lollo & Stefans sida och måste säga att detta var en helt fantastisk sida!!

Precis som Helen skriver: dina funderingar rör verkligen i hjärtat,kunde inte sluta läsa...och funderingar,ja dom kom som ett brev på posten!

Hälsningar

Nina

2008-06-16 @ 23:47:40
URL: http://inkaochgoa.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0