AHA

Jag har alltid tyckt om att läsa böcker, av alla det slag. Varit nyfiken på olika slags böcker och varför dom mottages av världen på olika vis. När Salman Rushdie fick sin dödsdom pga av Satansverser måste man ju ta reda på varför dåå...
Tuggade mig igenom en bok på hur många sidor som helst och det enda jag fick fram var att han liknat Mohammed med Charlie Chaplin..... Den där religionen har lite dåligt med humor... Eller så var det jag som missade hela konceptet!!!
Nu har jag läst Den bästa bok både i handling och i skrift hittills, helt sanslöst bra.
Man har valt att ge en bok en titel som inte fastnar i mitt huvud iallafall, men skit i det jag har skrivit upp den på en lapp.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger. av Linda Olsson

Den handlar om Astrid och Veronika som möts och lär sig mycket av varandra.
Det är en stark roman om kärlekens kraft om hur vi hantera sorg o förluster men framförallt VÄNSKAP
Och hon skriver så himla bildligt nästan lite poesi över det.

Jag skall läsa om den igen så jag inte missat något för här vill jag verkligen inte missa ett enda koncept...

MISSUNNA ALDRIG NÅGON DET SKEN AV LYCKA HAN ÄGER
FÖR DU KÄNNER INTE HANS HEMLIGA SORGER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0