SCHÄFER - SM



Styrde kosan mot Göteborg och Romelanda för Schäfer hund SM.
Träningskamraten och Mentorn skulle tävla. TN och jag skulle bo hos Puckings Nova det var en Dejlig upplevelse..
Herregud vilken markservice och trevligt sällskap, det var som på ett 5 stjärnigt Hotell.
Spåret startade på Lördagen TN skickade på sin hund på påsläppet jag var TV 4 och filmade koncentrerat.  
Enligt Instruktionsboken 10-10 sen så får Träningskamraten ett förledning-spår efter 25m inklusive en vinkel..... Och tyvärr så går det åt helvete. Han spårar upp killen som gått in i skogen. Inget Om-spår.... Tycker inte hunden fick en ärlig chans!!!
Det var inte lätt att försöka stötta TN i det läget  Vad faan säger man... Men all heder åt honom han var en god sportsman i BALANS.
Vi kunde då köra och se Mentorns påsläpp TV 4kom ju där igen  10 - 10
Uppletendet var lite lurigt alla 4 föremålen låg inom 15m från baslinjen...
2 hundar tog in 4 föremål Mentorn fick 3 betyg 8-8
Söndagen startade med Plats o Stege
Mentorn hade några missar och en Ordmiss eller vad man kan kalla det!!!
Hon blev Schäferhundsmästare. Bra jobbat...   men en Malle vann tävlingen.
PH som också var med kom på 3 plats och gjorde ett bra jobb.
Jag har förslitning i armen det är jäkligt jobbigt att filma utan stativ, det blir till att införskaffa sig.
Mina nya Vikings skor ha synats i närbild glömde stänga AV kameran i flera minuter så mina stora blad ha visats  i sömmarna.....
Det var en trevlig helg och bra arrangerad tävling.
Nästa år då jävla skáll Hjalmar Branting ut och ÅKA....


FÖR SINA TANKAR STRAFFAS INGEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0