Humor....hm



Alla HUS-koncernens (Helsingfors Universitetssjukhus) psykiatriska enheter
uppmanas tillämpa "Badkars-testet" vid inskrivning av patient


Badkars- testet

Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören
hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.

- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
 Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en te kopp och en hink.
 Därefter ombeds han/hon  att tömma badkaret.

- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!

- Nej, svarade direktören,  en normal person skulle dra ut proppen -
 Önskar du en sängplats närmast fönstret?


Vill du ha sängen bredvid mig..............  
 



___________________________________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: lollo

;D tack gärna!

2009-04-05 @ 22:50:51
Postat av: Marianne

Jag behöver också en sängplats!!

2009-04-07 @ 13:51:48
Postat av: Eva och Shannon

Tack för gratulationerna.Ibland får man ha lite tur.

Såg att du själv snart ska ut och tävla.Vi håller tummarna.//Eva och "schäfern"

2009-04-07 @ 18:35:17
URL: http://www.hundis.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0