SPÅRTRÄNING

Kanon fint väder i dag Solsken och 10-12grader ute och inte så Jäkla blåsigt...
Ja Jag vet att jag flyttat till Skåne.........
Kaffe kokades och sen bar det av upp mot Landskrona för Sambon o Mig.
Jag la ett spår till Pixi... Så kallat Fyllespår, ni kan ju räkna ut vad det är!!!!!
Lite vinklar en tarm och några böjar lite allt möjligt låg i spåret......

Hjalmar skulle få en stubb åker vid havet...
Såg sambon traska iväg när hon gått halva spåret och började dra sig mot ingången
ser jag 3 Hundar sätta fart mot henne 2 av dom har  MUNNKORG PÅ SIG!!!!!!
Jävla!!!!!!!   Karln som ägde dom små liven kom väl 150m efter Vrålande.............................
Blev väldans orolig för lilla Sambon!!
Men hon gjorde enligt Instruktionsboken STÅ STILLA... Och det slutade väl.
GOD LUCK!!!!
Inkallning VAD FAAN ÄR DET........
Hur kan man få för sig att släppa på allmän plats OM MAN INTE KAN KALLA IN SINA ÖK????????
AGGRISIVITET+3a direkt på mig.....
Kan säga att man fick FÖRLEDNINGSSPÅR i Mitt SPÅR!!!


Efter detta Trauma Fikade vi Baguetter och Kaffe!
Satt som en smäck....

Sedan var det dax för lilla Pixi:
Hon gjorde ett stålande jobb vinklar och dylikt inga problem.
Gick med vind på rakorna och missade därför 2 föremål:::::
Då vet man ju vad man får träna på!!!

Hjalleballe::
Missförstod var jag skulle släppa på så jag fick göra om det!!!
Men då fäste han och Eldade iväg Har spårlinan runt rygg och midja för att jag inte skall LYFTA!!!!
Nä då han spårade noga och väl i kärnan.
Förledningen klarade han men det tog sin lilla tid sedan kom det en vinkel till och då var han väck...
Det blev helt enkelt  försvårt med 3hundar hullerombuller!!!
Avselning och Tack för ett bra jobb killen!!!
Då vet man vad man skall träna på.
Han spårade jättebra. Började gå mot utgången och då sprang han på Slutet.
Lite Hopp o Lek därefter...

Uppletande::
Ja jag kör mina Dropp och dom går alldeles utmärkt..
Hjalmar är jäkligt Fokuserad som stående Fågelhund!!!

Pixan hade det lite tufft idag men det är bara till att backa tillbaka bandet
så är hon Back In Business......

Därefter träffade man på en Hundvän man inte sett på länge.
Stod och pratade länge Mycket roligt att träffas igen...

kramen// Jenny

OM INTE HELA LAGET VINNER-
VINNER INGEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0