FÖRLÅT

Det ordet måste vara krångligt att få fram..... Ibland är det lätt att slänga ur sig Förlåt och inte mena det med Hjärtat.
Men ibland räcker ett Halvhjärtat Förlåt.
Det beror helt och hållet på vad som behöver Förlåtas...

Ibland är man ute och snedseglar och då förhoppningsvis kommer man på det själv , eller så har man en omgivning som kan komma till pass.
Ordet kan betyda så oerhört mycket för den som får höra det. 
Men först måste man förstå att man är ute och Seglar.
Innan man kan säga Förlåt av hela sitt Hjärta.
Alla har vi fel och brister.
Och Ibland handlar det nog inte om det utan Prestige, och olika erfarenheter.
Om  man nu tänker tillbaka på min ungdom, så fanns det inte så mycket förlåt hos mig över huvudtaget.
Det var det här tuffa,hårdnackade och inte kunna rannsaka sig själv.
Så kan man ju inte springa runt ett helt liv.
 
Så min Resa genom livet har kanske gjort mig en TJÄNST.
Undra om jag är ute och snedseglar nu, Hallå Tjänst, skämtar  du...
Tjänst kanske var lite och ta i... FÖRLÅT

INGA RÅD OCH INGEN PREDIKAN
LÄR DIG SÅ MYCKET
SOM DINA ERFARENHETER FRAM TILL ÅLDERDOMEN.


ATT FELA ÄR MÄNSKLIGT ATT FÖRLÅTA ÄR GUDOMLIGT.


Kommentarer
Postat av: Jaana

Så kloka tankar, tänk vad vi blir klokare med åren... FÖRLÅT

...förlåt för att jag skrattade år dej när du i panik kom rusandes ur duschen. Ditt vrål väckte nog våra änglar i himlen.

Jag kan inte än i dag fatta hur en liten fjäril kunde sätta sån skräck i dej. Jenny som inte var rädd för någonting.

Förlåt för allt annat som min tankspridda hjärna ej längre kommer ihåg.

Tiden då vi bodde under samma tak kommer jag alltid att minnas med värme i hjärtat.

Kram Jaana

2008-06-10 @ 10:28:40
Postat av: Jenny

Tiden vi bodde ihop var behövande för oss båda två!!

Värmen i hjärtat kommer alltid att finnas. Vi behövde varandra helt enkelt.

Jag fick lära mig att vara pedagogisk du vet Blommor o Bin!!!!!!

Förlåt.

Kramar Jenny

2008-08-12 @ 01:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0