TORSDAG - FREDAG

Stack ner till Sommarbyn på Torsdagmiddag skulle träna med TN.
Fick fixa lite med husvagnen, ny gasol det börjar bli ruggigt om nätterna.
Jävla vad liten kofferten är när man skall ha in Gasoltuben, knogarna är lite skinnflådda + ett å annat S-ord.

TN hade redan lagt ett spår till mig när jag kom ner..
Det blev godmat innan som vanligt, av en oerhört fräsch och piffig Fruga! 
Man blir så glad så glad!!!! Det värmer i hela kroppen. Äntligen någon dag på RÄKMACKAN..

Det var inte det lätta spåret han lagt men han brukar vara lite full ifaan..
1150m stubbåker + lite gräsmatta många spetsar o vinklar Direkt påsläpp. 8 apporter

SUMMA AV KARDEMUMMA Spårhunden är det inget fel på men Käringen som åker efter får ju skärpa till sig!!!!
Jävla vad Skäll jag fick och jag lovar det var BEFOGAT försökte tänka till så dom sista 400m skötte jag mig BRA.
Hjalmar spårade helt Underbart alla föremålen med in!
Mina ben var väldigt lätta efter spåret. YES YES YES!!!!!

Uppletande sedan Bebisövningar med den lille nya. Jäkla vad duktig han är! Roligt å se när han tänker så det knakar..
Lite Hopp o Lek lydnad vilket tryck det var på finskan TNs hund startade upp på tvären oj oj !!
Lite fika och Tjatande sen bar det väg hem till OASEN.

Fredag hade jag lovat M att åka med till en skola och göra PR för brukshundklubben och informera barn 6-12år om ansvaret med hund o dylikt.
Vi var på en åker som hade lite lutning...
det var 100 barn som vi fick dela in i två grupper!!!
Jag skulle visa plocka grejor ur en låda, spår ,inkallning genom folkmassa..........

Hjalmar var toppad ungefär som en Känguru men han skötte sig!! Lite mycket Ljudgivning om man säger så..
Han är fantastisk min hund 50 ungar som skall klappa ÅÅ han bara ligger där (Jaha här var det lite folk typ......)
Svarade på en massa frågor det tog lite över 1timme. Pressen var där också  o Fotade.
Sedan blev det BROTTOM skulle börja jobba 15.30 STRESSIGT STRESSIGT
Nästa gång M frågar mig något skall Jag ställa NÅGRA FRÅGOR!!!!!!!!!!!!!!!!


EN LÖS GET VET INTE
HUR EN BUNDEN GET KÄNNER SIG,
MEN EN BUNDEN GET VET
HUR EN LÖS GET HAR DET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0